Niemand zit graag zonder energie. Voorkom afsluiting

Regel dus direct een contract met een meetverantwoordelijke. Zó voorkom je een eventuele energieafsluiting door de netbeheerder.

Neem contact op >

Zorgeloos gebruik van je energie

Om afsluiting te voorkomen is het belangrijk dat je energiezaken goed geregeld zijn. Dit betekent dat je een contract hebt met een energieleverancier en energierekeningen op tijd betaalt. Grootverbruikers van energie zijn dan ook verplicht om een contract te hebben met een meetverantwoordelijke en deze op tijd te betalen. Het Meetbedrijf levert en plaatst de benodigde meetinrichting snel, zodat jij zorgeloos gebruik kan maken van je energie.

Stappenplan

#1

Sluit een contract af met een energieleverancier

De netbeheerder mag een aansluiting niet in bedrijf stellen als er geen energieleverancier bekend is. Sluit daarom vooraf een contract met een energieleverancier af.

#2

Sluit een contact af met Het Meetbedrijf

Met een grootverbruik aansluiting ben je zelf verantwoordelijk om het meten van je energieverbruik te regelen. Het Meetbedrijf levert, plaatst en onderhoudt deze meetinrichting voor je.

#3

Betaal je energierekening op tijd

Voorkom een betalingsachterstand op je facturen van de netbeheerder, je energieleverancier of meetverantwoordelijke. Niet betalen na een herinnering en een aanmaning kan leiden tot afsluiting

#4

Voorkom fraude met de Energiemonitor

Illegale aftapping van energie bij je bedrijf ziet de netbeheerder als fraude. Hierna volgt altijd afsluiting en aangifte bij de politie. Met onze energiemonitor ontdek je snel wanneer je energieafname afwijkt.

Ik weet genoeg, ik wil Contact

Contactformulier

Ik wil graag een vrijblijvend contactmoment met Het Meetbedrijf.

Veelgestelde vragen

Bij spoed kun je het beste je aanvraag telefonisch indienen. Om je zo snel mogelijk te kunnen helpen moet je de volgende informatie bij de hand hebben:

  1. De EAN-code van je aansluiting (European Article Number, krijg je van de netbeheerder)
  2. Het gecontracteerd vermogen (staat in de transportovereenkomst met de netbeheerder)
  3. De naam en contactgegevens van de projectleider van je netbeheerder (handig bij spoed!)
  4. Of je zonnepanelen hebt of wenst (dan kunnen we alle meters in één keer regelen)
  5. Of je laadpalen hebt of wenst (of misschien wel een heel laadplein voor elektrische auto’s)
  6. Of je MLOEA hebt of wenst (handig als je verbruik en teruglevering apart wilt verrekenen)
  7. En tot slot natuurlijk: je KvK-nummer, je bedrijfsgegevens én je contactgegevens

Wij regelen vervolgens zo snel mogelijk de rest.

Je krijgt van je energieleverancier verschillende brieven met waarschuwingen. Heb je een brief ontvangen met het bericht over einde levering? Dan heb je nog ongeveer 20 werkdagen energie. In deze tijd kun je overstappen naar een andere energieleverancier. Je kunt hiervoor een spoedaanvraag indienen.

In drie simpele stappen zorg je ervoor dat je weer energie hebt:

1. Neem contact op met je netbeheerder. Zij vertellen je wat je moet doen om weer een aansluiting te krijgen.

2. Geeft je netbeheerder aan dat je met spoed een energieleverancier moet kiezen? Neem dan telefonisch contact met ons op. Wij kunnen je helpen met een snelle én verantwoorde keuze.

3. Kies een abonnement dat bij je past. Dan gaan wij meteen voor je aan de slag.

Ook in de winterperiode (1 oktober tot 1 april) mag je energieleverancier, gas of water afsluiten. Er zijn echter uitzonderingen. Je mag niet afgesloten worden als je kunt bewijzen dat:

  • Je bent aangemeld voor schuldhulpverlening
  • Je al schuldhulpverlening krijgt en je schuld hierin wordt meegenomen